Jocurile online, o industrie de milioane de dolari

Multi dintre noi suntem exasperati de invitatiile „prietenilor” virtuali care ne propun diverse jocuri online pe retelele de socializare, insa undeva exista cineva care face milioane de dolari de pe urma acestor aplicatii.

Cum este posibil? In primul rand datorita numarului foarte mare de utilizatori care sunt pasionati de jocurile online.

Iata mai jos care sunt profiturile companiilor producatoare si de ce industria de games este atat de profitabila.

Cei care activeaza pe aceasta nisa, stiu ce mare este concurenta pe segmentul site-urilor de jocuri online. Dar la fel cum webmasterii incearca sa profite de pe urma pasiunilor vizitatorilor lor, tot asa profita si companiile producatoare de jocuri pe calculator de pe urma jucatorilor impatimiti.

Profiturile in aceasta industrie provin din doua mari surse: vanzarile directe si indirecte a jocurilor cu licenta si din publicitate (in cazul site-urilor cu jocuri de browser). Insa nu trebuie uitate nici veniturile generate de acele jocuri care presupun cumpararea de credite si valuta virtuala cu bani adevarati, din partea jucatorilor.

Cu cat un joc este mai popular, cu atat incasarile producatorilor sunt mai mari. De aceea succesul unui joc este o medie intre talentul programatorilor, calitatea designului si gusturile jucatorilor.

Jocurile pe computer reprezinta o piata strans legata de evolutia IT-ului in general si a Internetului in special.

De la simple jocuri de browser sau pagini de descarcare gratuita a versiunilor demo, pana la complicate jocuri de strategie in retea care necesita luni si ani intregi de fidelitate, toate isi au locul lor in acest segment de divertisment al mediului virtual.

Odata cu popularizarea retelelor de socializare, jocurile online au intrat intr-o alta faza a istoriei lor, atingand cifre de neimaginat in urma cu doar cativa ani.

Iata cine face cele mai mari profituri din aceasta industrie virtuala a distractiei.

Zynga – 1,14 miliarde de dolari

Este o companie fondata in 2007 care se ocupa cu dezvoltarea de jocuri pentru Apple IOS, Android si retelele de socializare.

Desi este o companie tanara, Zynga este cel mai prosper producator, fiind dovada vie ca cine tine pasul cu tehnologia are toate atuurile de partea sa.

De departe cea mai populara creatie a sa este FarmVille (alaturi de CityVille), un joc ce face furori pe Facebook si care genereaza venituri indirecte atat producatorului Zynga, cat si partenerului sau strategic, Facebook.

Franciza Mario – peste 600 milioane de dolari din vanzari

Mario s-a nascut in 1981 si de atunci a continuat sa faca furori in randurile a milioane de fani din intreaga lume.

Seriile succesive ale acestui joc s-au transformat intr-o franciza detinuta de binecunoscutul producator Nintendo.

Pokemon -245 milioane de dolari din vanzari

Pokemon este creatia din 1996 a lui Satoshi Tajiri, este o alta franciza detinuta de Nintendo care s-a vandut la vremea ei in 23 de versiuni si 66 de jocuri.

Wii – aprox. 193 milioane de dolari

Wii a fost creat in 2006 pentru a ajuta la lansarea consolei omonime de la Nintendo, consola care are din fabrica inclus jocul Wii.

Grand Theft Auto (GTA) – a generat pentru producatorii sai150 milioane de dolari

Lansat in 1997 de catre Rockstar Games, GTA este cel mai de succes joc video creat de o companie din Marea Britanie.

Need for Speed (NfS) – 150 milioane de dolari

Creat in 1994 de catre Electronic Arts (in prezent se afla in portofoliul britanicilor de la Criterion Games), Need for Speed se afla la egalitate cu GTA in ceea ce priveste incasarile din vanzari.

Tetris – 125 milioane de dolari

Batranul Tetris este unul dintre primele jocuri electronice, asa cum le stim noi azi. A fost creat in 1985 de catre rusul Alexey Pajitnov si a cunoscut un suces neasteptat.

De atunci a fost plasat pe o mare varietate de platforme, de la computere si telefone mobile pana la tot felul de gadgeturi, in diverse versiuni.

Intre timp s-a vandut in peste 35 de milioane de copii.

Hulite sau privite cu ingaduinta, jocurile de computer sunt un fenomen universal, o piata propice pentru dezvoltatorii de aplicatii si un mediu in care creativitatea si pasiunea pot genera sume fabuloase daca primesc girul milioanelor de impatimiti, exemplele de mai sus o dovedesc cu prisosinta.

Distribuie articolul sa rada si prietenii tai!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.